Fondacija Tijana Jurić pokreće kampanju „Nestali ne smeju biti nevidljivi“

Fondacija Tijana Jurić obeležiće Međunarodni dan nestale dece u petak 25. maja, uličnom akcijom koja će biti održana na Trgu slobode u Novom Sadu. Nizom aktivnosti, članovi fondacije i volonteri, skrenuće javnosti pažnju na problem nestanaka dece u Srbiji.

U polučasovnom programu koji će početi tačno u podne, učestvovaće Beogradski pantomimičari čijim će nastupom simbolično biti prikazana problematika nestanaka dece. Igora Jurić, osnivač Fondacije Tijana Jurić izneće tom prilikom najsvežije statističke podatke o broju nestale dece i odraslih lica u 2017. godini, kao i ukupan broj onih za kojima se još uvek traga. Okupljenima će se obratiti i predstavnici Ministarstva unutrašnjih poslova Srbije, kao i novinar Mašan Lekić, koji je u okviru serijala „Na mestu zločina“ i „Dosije“ snimio niz emisija na temu nestalih lica. Okupljeni građani moći će da daju svoj doprinos podizanju svesti o problematici nestale dece, fotografisanjem pored siluete koja simbolizuje nestala lica i postavljanjem istih na svoje profile na društvenim mrežama. Fondacija Tijana Jurić je za ovu priliku pripremila i priručnik za postupanje u situacijama nestanka deteta, sa savetima kome prijaviti nestanak, kako organizovati potragu i kako ne remetiti tok potrage.

Igor Jurić, Bojana Latinović, Vladimir Jovanović

 

– Izuzetno je važno da konstantno pričamo o problematici nestalih lica, naročito nestale dece. Važno je da svi kao građani pokažemo odgovornost i da se, koliko god je to moguće, uključimo u potragu za nestalima. Verujte da je svako deljenje fotografije nestalog lica na društvenim mrežama od velikog značaja. Kao organizacija koja se aktivno bavi ovom temom pune tri godine, imamo niz primera u kojima je dete pronađeno nakon apela u medijima i na društvenim mrežama, rekao je Igor Jurić na današnjoj konferenciji održanoj u Medija centru Vojvodine u Novom Sadu.

Ulična akcija će ujedno značiti i početak kampanje “Nestali ne smeju biti nevidljivi”, čiji je cilj edukovanje javnosti o reagovanju u situacijama nestanka deteta, maloletnog ili odraslog lica.

– Putem kampanje pozvaćemo celokupnu javnost,  pre svega porodice nestalih lica, da prijave svoje nestale u Registar nestalih lica Srbije koji smo pokrenuli pre godinu dana, rekla je Bojana Latinović iz Fondacije Tijana Jurić, podsećajući da šira javnost ne može da se uključi u potragu ako ne zna koje je lice nestalo i kako ono izgleda. Podaci i fotografija u Registru, daju mogućnost da građani prepoznaju nestalo lice na ulici, u svom okruženju.

Na pragu nove kampanje

 

U uličnoj akciji će učestvovati i Neformalna grupa građana “Dva minuta tišine” čiji će članovi nositi transparente sa porukama da se nestala deca pronađu što pre.

– Podržali smo sve dosadašnje akcije Fondacije Tijana Jurić i tako će biti i ovaj put. Želimo da damo doprinos ovoj kampanji da bi se što više pričalo o nestancima dece i o preventivnom reagovanju, rekao je Vladimir Jovanović, jedan od osnivača grupe “Dva minuta tišine”.

Na kraju događaja, građani će moći da, uz volontere Fondacije Tijana Jurić, u nebo puste bele balone sa ispisanim porukama za nestalu decu koja još nisu pronađena.

Za potrebe kampanje “Nestali ne smeju biti nevidljivi” snimljen je promo spot u saradnji sa mejkap umetnicom Mirjanom Milošević.